Pay'n jump today

Pay'n jumpen idag gick väl helt ok. Det började rättså dåligt. Hon kändes konstig på framhoppningen. Hon blev väl.antagligen spänd och tagggad. Hoppen där blev inte jättebra får jag väl inte säga.
Väl inte på banan var hon as taggad och rätt stressig. när jag red mot 1: an tappade jag stigbygeln vilket gjorde att jag valde att försöka svänga undan, bromsa henne och ta den igen. Men det tyckte väl inte hon.

Så det blev helt flängigt och konstigt men det bästa var att jag hade aldrig ridit igenom startskyltarna ännu så det var ju bara att börja om igen. Banan gick väl okej. Jag kände att jag var med över de flesta hinder och vägarna va okej. Däremot är tempot problemet.
Antingen går det för långsamt i svängarna och då liksom ökar hon as mycket när hon ser hindret. Eller också låter jag henne gå på hela tiden och då går det fööör snabbt. Så jag TROR att det gäller att hitta ett jämt tempo.

Efter vi hade hoppat hjälpte jag till lite på banan. Sedan gick jag ner till corvette. Lassi åkte hem till yvonne idag. Jag han aldrig vara med och lasta men de sa att de gick jättebra! Hon kommer vara hemma under veckan och kommer tillbaka så att jag kan rida henne på lördag igen. Men jag ser nästan bara positiva saker med att hon åker hem. Hon får ju liksom ta det lite chill i en vecka för hon har ju gått rätt hårt. Bara ta det lugnt typ.

Sen kommer sunny också vara hos yvonne då så då skulle vi få skritta de lite i skogen. Om det nu går när det blir mörkt... Men det ska bli mysigt. Denna vecka (eller asså nästa vecka) är det som sagt teori vecka så det blir ju ingen lektion :( ska kolla om det är nått teori pass som jag vill gå på.

Corvette var superfin idag ändå. Den första kvarten typ travade jag bara på långa tyglar och tränade på avsaktningar med bara rösten. Och hon lyssnade verkligen jättebra. Och i ena galoppen var hon super lugn och fin och jag kunde typ låta tygeln glappa utan att det hände nått.
Framåt kvällen beställde jag, malin, lexi och lisa pizza som jag och lexi cyklade och hämtade. Riktigt gott var det!

Bilder ifrån pay'n jumpen hoppas jag kommer snart :) Tack till er som fotade. //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0