Lycklig!

 Bara lämna in sen är allt klart!
 6 månader tillsammans med världens finaste storhäst. 
På lördag börjar vi vår resa. 
Varje lördag i 6 månader kommer jag få rida och sköta om lassi som om hon vore min egen. 
Det här kanske inte låter så stort men jag ör sjukligt lycklig. 
Ni här kommer såklart få hänga med och se om vi gör några framsteg tillsammans. 
~Last One~ 
Kan ni gissa vem jag fick på ridningen idag?
Last one!!
Lars ove, larsson, lassi, last love, lasse
Spelar ingen roll för hon är lika fin ändå. 

Odag hade vi dressyr. 
Hihi fick länga mina stigbyglar 3 hål. 
Yvonne sa att det va bättre så att jag kommer ner i sadeln. 
Det var jätteovant. Det funkade bra i traven men i galoppen gick det inte. Jag kunde inte fatta för då fastnade stigbygeln på min fot. 
Så ett hål till upp så blir det nog perfa ;) 

Ska tänka på detta när jag rider henne själv också. Hon pushar ju upp mig så mycket ur sadeln annars. 
Det kan ni nog se på denna hoppbilden...

Men annars gick det väl okej idag. 
Jag tror detta ä en sådan häst jag kommer växa ihop med. 
Jag tror allt kommer bli bättre och bättre. 
Och jag tror på detta! 

Hon är inte lätt och måste hitta alla knapparna på henne. 
Det är inte så lätt, och de kommer nog ta lite tid. 
Men jag vill ge henne tid för hon är så underbar. 
Och lite bättre känns det ju såklart nu än de första gångerna. 

När jag var nära på att flyga av för hon "hoppade" över en sockerbit. 
När vi red i ridhuset och jag typ inte höll i tyglarna för när jag gjorde det ryckte hon till med huvudet. 
Så ännu lite mer tid så hoppas jag att vi blir ett nice team :) 

Hon är iaf 1000 gånger lugnare i boxen än vad hon va från första början. Och det ska vi också träna på. 
Inte springa ut ur boxen så fort man får chansen xD
Men som sagt allt får ta lite tid.
Stessa inte bah! 
Veckoplanering: 
Torsdag: handboll
Fredag: stallet sköta om lassi. 
Lördag: stallet rida lassi, släktkalas för mig på kvällen. 
Söndag: fira pappa, stallet, medlemskväll, rida corvette. 
Måndag: fyller år. Kanske till stan med pappsen. 
Tisdag: ev handboll
Onsdag: ridning. 

Godnatt //Anna 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0